Sommarlovssöndag

Var i Dalarna, väldigt trevligt folk, men väldigt mycke röda kåkar i klungar. Blir nervös av sånt.
Solen kommer upp. Touren pågår. Mycket snack om doping, väldiga berg och mycket bullar till kaffet.

Min fru ser en orm på gräsmattan. Jag vill fånga den. Hon förbjuder mig och går själv plötsligt i gummistövlar. Katten har igenmurat högeröga. Har han kysst ormen?

Sommaren rullar på, men har det varit någon sommar. Jag börjar bli så gammal att tiden blir microsnabb. Det som var och det som kommer glider ihop. Grekerna har det tungt. Myten om deras slöhet är svår att stå ut med. Eller om allt svartjobbande då jag vet att hemma på min gata kan jag  lätt plocka ut tjugofem stycken som jobbar svart, eller om jag tänker på alla polare med pengar som kör polsk arbetskraft så fort det ska renoveras. Det är svart överallt, lika över hela världen.

Skiljelinjen går mellan de som har och de som inte har och där breddas djupet. Också det verkar också pågå i hela världen. Jag tänkte på Landskrona och fotofestivalen. Där står ju varannan affär tom på promenadgatan, kris alltså. På samma sätt är det i Aten eller någon annan stor stad i Grekland. Det är kris, riktig kris, helt enkelt.

Vi kollar på hus. Är det inte för instängt är det för öppen,,,hur ska det bli, egentligen?

Populära inlägg