I allt det misslyckade...








Ibland börjar man på något som man inte vad det var tänkt att bli. Och, I allt det misslyckade, kan det finnas något.

Kollade på PSG igår, gjorde en kämpamatch utan Zlatan. Jag tycker ofta laget mår bättre när inte Zlatan är med. Zlatan gör mest mål men han infekterar varenda lag med sin urusla attityd. Finns ingen otrevligare spelare än han. Nu blev han ju dessutom utvisad, kanske lite överdrivet, men någonstans förtjänade han det.  Han borde lära sig av Thiago Silva, sin lagkompis. En riktig gentleman.

I alla fall, läste Lundells blogg. Det är skönt att han finns, han kan skriva och har vettiga åsikter. Läste DN i morse och halva tidningen handlade om alla problem Saudarabien skulle ge oss. Knappt ett ord om hur vi växer som nation då vi säger till på skarpen. Menar de att det hade varit bättre att knipa käft om vilket förtryckarland Saudi är? Vem mår bra av sånt?

Jävla högerspöken på den där tidningen.

Det är sol idag också, och pollen. Blir en rejäl arbetsdag. Igår slängde jag 10 gb bilder. Jag vill sortera ner till bara konstnärligt vettiga saker. Allt som är beskrivningar, registreringar, ska bort. Jag vill komma ner till en nivå där jag efter 45 års plåtande sitter med max fem hundra bilder. The rest ska bort.

Det är som att skriva en bok. När boken är klar, spar man manuset, men det är allt. Resten, minnena, får tumla fritt i skallen. Svensk fotografi tumlar mellan Alla är vi fotografer och Fotosidan. Ett slags lite trött gubbgäng, men vi vill ju ha det så, så då får det bli så. Tro fan att det blir Kommisarie Morse framöver. Det är lika bra att gubba till sig rejält.

Jag kollade mitt inlägg om Sofia Sandström, inget har fått mer respons i år. Varenda en jag möter tackar för att jag visade henne på min blogg. Något galleri borde suga tag i henne. Axel kanske? 




Populära inlägg