Countryside

Saudarabien. En reaktionär diktatur som visar sina muskler. Nu gaddar man ihop sig mot Sverige, tillsammans med andra arabstater utövar man påtryckningar med ekonomiska medel. Det är precis som då vi har ekonomiska sanktioner mot Ryssland osv, där vi ser det som ett vapen att försöka bryta upp ett reaktionärt system. Nu är det reaktionära diktaturer som samarbetar mot en demokratisk utveckling. Ganska bedrövligt att se. Och Sverige är delat, de gäller ju att ha ekonomiskt samarbete också. Kina är väl typexemplet där man gör affärer med ett land som man kan säga en hel del om då det kommer till politiken.

Jag drar till landet och deklarerar. Hur gör man nuförtiden? Kvittona bleknar ju bort på ett halvt  år och det finns liksom inga papper längre då man gör allt på internet. Hm, krångligt.

Såg på tvn att en modern människa trodde att pengarna var borta om fem år. Trist, tycker jag. Är redan så innihelvete trött på att se nästan varenda ung människa gå och glo ner i en telefon. Det är ju faktiskt helt sjukt. Man ser ju aldrig en människa som står typ vid en busshållplats och kollar in läget utan alla glor ner i sin telefon.

Det blir kanske fotografins död. Detta gloende.

Går ut med grannens hund, eller hundar. De får ingen motion annars och jag är lite förtjust i den stora schäfern som också tycker mycket om mig. Man märker väldigt snabbt vem som kan ta hand om en hund. När man sitter på fiken och det kommer hundar så väljer hundarna ofta ut någon de vill vara hos. De kommer ofta till mig och jag  vet inte varför. Jag är ingen lugn människa men hundarna tyr sig alltid till mig. Och de gör också alltid som jag säger. Kanske beror det på att jag är van att bestämma och leda eftersom jag aldrig varit anställd utan alltid lett alla verksamheter.

Hundar är fina djur men när jag tar in schäfern i vårt sommarstuga så inser man att han är för stor för vårt hus. Han skulle få ligga i en hundkoja utanför om vi hade honom eller så hade vi fått skaffa en lite större stuga än våran tjugo kvm stora kåk.

Det rullar på. Regn idag, sol i morgon. Fåglarna sjunger redan. Det är fantastiskt att lyssna på dom.

Det sprakar från öppna spisen, jag lägger ihop deklarationen. Jag får ihop det i år igen. Det känns helt enkelt lugnt.

Populära inlägg