The young ones...

Silano, modefotografen var nog min första inspiration. Jag hade skaffat mig en Nikon F med ett taskigt objektiv och satte igång. Vi träffades på gatan och jag frågade om jag fick fotografera henne? Det gick och jag lånade polarn Tommys Volvo P1800 , hämtade upp henne och körde ut henne till havet, ner på en strand. Det var ingen bra början. Bilen körde fast och jag stod där och skottade sand och hon såg allt mer ledsen och trött ut. Till slut fick jag upp bilen på vägen och det blev några bilder. Hennes byxor sprack och det sista hon sa till mig var att hon hatade mig.


 Berlin, Gatukrig. Samma dag plåtade jag också  Berlins mest kända transing som uppträdde på en nattklubb. Jag kom dit i Kirunakängor och luktade tårgas. Det var ett liv, det var det.

Båda bilderna fanns i ett reportage i Bildtidningen.

Kommentarer

Populära inlägg