Om kameror...






 Jag brukar inte skriva om kameror och film osv, men i helgen gjorde jag faktiskt en test, tog min digitalkamera, lumix x 80 , min Huawei pro mate 20 och min min Iphone se och jämförde och min Iphone var överlägset bäst. Sämst var den dyra digitlkameran,,,,det är ju fan löjligt, men för den typ av fotografi jag sysslar med så funkar mobilen perfekt. Det enda som stör mig är känslan av kameran, att mobilen inte känns som en kamera men i helgen fick jag känna på en Fujifilm 100 V, jesus, vilken kamera, dyr 16500 kr, men det var som att äga en Leica M6, eller M4 igen, fast bättre och lättare. Allt var super så kanske blir min sista kamera en Fujifilm 100 V,,den kickade igång ett äventyr i mig,,annars så är bilderna tagna i svartvitt direkt i kameran, jpg, och körda i Silver efex pro och där har jag valt agfa 400 eller agfa 100 som film,,,,tjoho

Kommentarer

Populära inlägg