Snö, snow, snö




Snö. Tyst, vackert och för vissa jobbigt.  Peter Turnley är på Cuba, tar några fantastiska bilder på stan. EN del helt underbara. Så enkelt och så levande och samtidigt, vi vet att Cuba är superfattigt, eländigt och kanske korrumperat men vilket sensuellt land. Spelar ingen roll vilken uppfattning man har om det politiska, men sensualism finns det i överflöd, och fattigdom: Ett rent vackert elände.

Det är ändå människorna som räknas. Jag var på Kvarnen igår på middag. Är ju tillbaka i Stockholm och vilken vacker lokal, fick sitta vid mitt gamla stambord vid baren, där Lasse Tennander, Håkan Lahger och jag hade måndagsmöten under en lång tid förr i tiden. Det var tider det.

Men, i den nya tiden skulle jag inte ha råd att sitta där och äta för ofta, det är helt enkelt för dyrt. De senaste dagarna har jag ägnat åt att kolla på husbilar, får allt mer lust att bo mina sista år i en husbil, vara transportabel, väldigt lockande. Den som lever får se.


Kommentarer

Populära inlägg