Hmmmmm, livet o tiden

Den här bilden har min dotter gjort då hon var typ 8 år. Den är fin, men det slog mig att många unga kvinnor har instagramflöden som ser ut så här, ungefär. Jag läste i DN om en ung brud som blivit mobbad och sedan börjat fiffla på U-tube osv och nu har ett stooort Instagramkonto, Nattid,,,det är ju kul att det går bra för henne och hon är ung och söt, men Instagramkontot är så man vill börja grina. I princip en brud som bara tar selfies, med handväska framför en dyr affär på Biblioteksgatan, 23 000 gilla, och så där rullar det på och givetvis bara unga brudar som älskar henne, har henne som idol och vad är hennes budskap. Jo, konsumera, var snygg, se korkad ut... jag blir fan matt och det finns massor med sådana här Instakonton där hela grejen handlar om att vara ung brud, se snygg ut och konsumera. Blondinbella, vad har hon att ge världen? Ingenting, men ÄNDÅ är de så älskade, så eftertraktade,,och jag ställer mig hela tiden frågan: Hur ska man överhuvudtaget få till en förändring då det finns så extremt mycket, förlåt uttrycket, korkade brudar. Man får verkligen sätta sitt hopp till alla dom som är smarta och det är många, men den här konsumtionsgrejen som unga tjejer håller på med gör mig knäpp.

Populära inlägg