Colour, det där som inte är svartvitt



 Ni som fattar , ser ju att jag just nu lägger upp hela min arbetsprocess. Jag gillar inte färgofotografi, men måleri. Ernst Haas är väl den som fortfarande kommit längst med färgen i mina ögon, måleriet med kameran.



Hon satt på fiket, jag satt mitt emot. Man måste känna in när det funkar, men inte känna för mycket. Jag tycker det är så vackert när hon vaknar till liv inför kameran. Det hela gick på två sekunder, det är  också vackert. Att så lite tid kan fylla en hel dag.
 Monitsia, min arbetsvy, allt här plåtat med kamera som jag inte vågar säga  vad den heter för då får jag den underbara fotografen Karin Thoring på mig. Kolla hennes fantastiska bilder på Insta... för mig rullar det i min lets flowrörelse. Det tickar in hela tiden,,,,annars har ju en del funderingar, som den här tex: I hela mitt liv har jag som man fått höra att kvinnor är så mycket bättre på känslor än män, men hur ställer man sig som kvinna o människa till att de mest hårdhudade och minst inkännande i tex politiken är två, snart tre,  kvinnor,  alla på ledande politisk post. Ni vet vilka jag menar, men är de representativa för kvinnor eller är de bara en slags moderna stolpskott, eller kan vi glömma det här med att kvinnor är mer inkännande och bättre på att prata om känslor?

En annan sak jag funderade på är det här med ensamhet? Jag är fruktansvärt mycket ensam och tog och gjorde en 20 - frågorstest och ingen fråga tyckte jag att jag kände mig ensam i, så jag är nog inte ensam, men jag kan sakna, men det är en annan sak.

Så är det, annars så måste jag återkomma till politiken. Åkesson, ja, vad ska man säga och sedan den moderata harpalten som bara skäller, de tre iskalla kvinnsen som känns som blanka kylskåp från Elgiganten, miljöpartiets dam som inte syns, Löven som överlever på att vi inte vill tro det vi ser, V som har den bästa politiken, men aldrig kommer att nå ut eftersom majoriteten fortfarande tror att det är Stalinkommunister eller intellektuella drönare som ska råna Svenne banan på framtiden.

Ja, inte är det enkelt och inte blir det enklare. En annan dag ska jag presentera förslagen men se det här som en Cliffhanger, och fundera på varför man nu, i Berlin, har bestämt sig för att hyrorna inte får höjas på fem år,,,,hacka i Er det ..

Populära inlägg