Va fan är det som pågår....???

Vad fan är det som pågår? Jag säger direkt: Det känns kontraproduktivt.
Ta maten. Jag ska gå och handla. Min fru ger mig en bok med vegetariska rätter. Det gör mig bara irriterad. Det är en förbannad inskränkning.

Det är bra att vi snackar miljö, mat osv, men det får ju inte bli helt kokko. Jag växte upp med en syn på mat att mat var viktigt att äta och den var god. Jag har alltid ätit allt och jag har alltid tyckt allt är gott ( i princip). Jag har aldrig suttit på en middag och ratat saker. Jag har varit tacksam för att få äta och jag har ätit allt.

Nu då: Middag, den ene efter den andre kan inte äta ditten eller datten. Alla har allergier, kött kan man absolut inte äta och grönsakerna eller kaffet MÅSTE vara ekologiskt. Måste, om inte, så kommer moralen in, fördömandet.

Och i takt med detta så tappar man det som utmärkte en mest då man var yngre och slapp den här förbannade hetsen kring mat: Man åt och man älskade all mat.

Nu kommer garanterat ngn att babbla om köttet och miljön... jag vet allt det. Jag växte dessutom upp i en tid då det varken fanns halvfabrikat eller grönsaker, men jag älskade lika förbannat all mat.

Jag är uppväxt på fisk, lax, strömming, pannkakor, pannbiff, lite grönsaker av den enkla anledningen att min uppväxt fanns bara årstidernas grönsaker, dvs mest rotfrukter.

Nu, man får ju fan ångest av att gå och handla, alla dessa som står och petar i grönsakerna, alla som får diabets av att kolla på ett isterband eller alla som plötsligt MÅSTE dricka havremjölk, MÅSTE, för annars går deras diafragma i bitar.

Håller vi på så här så tappar vi ju LUSTEN, mat är LUST. Vi håller på och tappar all LUST för vi är så MORALISKA och ska vara så förbannat rättrådiga. Se de unga, undersökningar visar att de knullar mindre, de har mindre LUST. Tro fan det då man inte ens kan käka isterband. Tänk mindre, knulla mer och framför allt njut av all mat som finns utan moralpåslag.

Populära inlägg