Livets trötta sång

Jag tycker det här är en fin bild av min fru. Den nakna sanningen om den trötta människan. Jag kollar igenom en väldigt fin film om Helmut Newton. Han är sannerligen grymt bra.

Jag har precis landat från Naxos och sitter och redigerar bok två, med mycket text. Den första, Marmorhjärtat, kan Ni se under det här inlägget. Kolla in den och ge bort den i julklapp. Jag vet att 1500 kr är mycket pengar men OM man får en kopia som man kan sätta på väggen, signerad dessutom, så är det mycket mindre pengar.

Mina tankar och idéer svänger hela tiden. Det enda jag kan säga med någorlunda säkerhet är att poesi och bild hör ihop. Sedan att jag känner en väldig lust att plåta igen. Jag sålde min Fujufilm 100s för tusen kr i Grekland och lämnade min Ricoh Gr där också, åkte hem tomhänt, vilket leder till nytt bildtänkande.

Som sagt, enkelhet, poesi och närvaro.

Populära inlägg