Nick Brandt, Panasonic GX7

Fotografiskas tidning kommer med DN på morgonen. Klart Sveriges bästa fototidning. Nick Brandt. En del av hans bilder är grymt bra. Jag gillar hans politiska vision i bilderna. Sorglig läsning, givetvis. Görs det något på det här klotet idag som GYNNAR människan, inte bara tar livet av vår planet?

Man läser att Saab säljer mer bilar igen. Jättekul. Är det bra att det säljs mer bilar? Finns det ingen som kan lägga ihop ett och ett? Miljön??????

Hamnade på krogen, fick känna på min gamla Panasonic GF1 som jag sålde till en kompis för  något år sedan. Vilken kamera det är med pannkaksgluggen. Fick lust att skaffa en ny kamera med sökare, GX7, eller Fujufilm 100 s, eller något annat. Det finns ju en massa otroliga kameror nu. Köper man en GX7 med pannkaksgluggen behöver i alla fall inte jag köpa någon ny kamera på tio, femton år.
Suverän på allting.

Tyvärr är jag ruinerad just nu. Måste göra budget. Deklarationen fick ju en att hacka till. Min bil kostar fruktansvärda pengar. Jag måste avveckla den på något vis, men hur? Var man än kommer ut på landet så behöver man ju en bil. Jag cyklar överallt i stan, men hur kommer man till de olika skidorterna utan bil? Eller till landet, eller?

Måste tänka till. Nu gjorde jag min Florensbok och jag är faktiskt ganska nöjd. Det var ingen enkel resa, slitigt som fan, mentalt och konstigt nog också fysiskt. Det är ofta så, man tycker det är skit då man är ute, men sedan då man gör klar, ställer samman, så blir det en slags tillfredsställelse i kroppen.

Jag tänkte på det då jag läste om Nick Brandt i Fotografiskas tidning. Han hade väntat på att få rätt bild i nästan en månad, sedan tjugo dagar till och det liksom inte funka. Det är sånt man ska höra, för då förstår man, vad som krävs och hur mycket det kan kosta på för att få dom här skotten som gör något med en.

Populära inlägg