Safran står det längst ner på lappen. Frugan jobbar, jag handlar, som vanligt. Frugan har skrivit en lång lapp o jag tultar runt på Konsum i Nyköping. Kör tillbaka till sommarstugan, levererar varorna. Efter ett tag kommer frugan ut o frågar var jag stoppat saffranet ? Shit, glömde det o kaffet oxå. 
Okej, får bli en cykeltur in med mtbcykeln. Det är ju bara 30 km så jag drar iväg o 75 minuter senare är jag hemma igen. Då frågar frugan plötsligt: buljongen????  Var är buljongen ??

På vägen hem på cykeln funderade jag över politiken, över V. Det är ett jävla tjatande om Sd, men ingen tänker på V. De, tillsammans med FI, är ju det enda parti som befinner sig utanför en alliansliknande politik . Hur kan det komma sig att de blir helt nobbade, som paria, överallt. Det är mycket märkligt, men svenska folket vill ha en borgerlig politik med vinster i vård o skola, klasskillnader och främlingsfientlighet. Jag kan inte se något annat o så kom jag att tänka på arbetarrörelsen som jag växte upp med, stoltheten i att lära sig något, vara solidarisk, utveckla sig själv o kollektivet. Idag blir det ju allt mer uppenbart att det som gäller är att vara en idiot o säga så mycket dumheter som möjligt.

Kommentarer

Populära inlägg