Om konsten att bara fortsätta..







 Alltid är den någon som tycker något om bilderna man tagit. Det är för privat, eller den där får du inte pubicera. Det och lite annat är en anledning till att jag ibland tycker det är skittrist att plåta folk. De vill inte vara på bild och för mig, som fotograferar, för att visa mina bilder. Om jag inte publicerade dom skulle jag inte ta många bilder. Varför skulle jag det? Jag har mina minnen ändå.

Nå, efter två dygn av vattenbombning och helikopterfärder över huset är branden under kontroll. 7000 hektar brann upp, det är mycket, men det växer upp igen. Ingen dog och inga hus eldades upp. Brandmännen här sliter som galningar i den hopplösa vegetationen då de ska släcka eldar, som ofta får rejäl fart på en gång då vinden oftast är en farlig faktor.

Nu får vi sova inatt, o i morgon ska jag faktiskt bada en timme på förmiddagen. Tempen läst ska vara under trettio, och då är det fint med ett dopp i böljan blå.

Kommentarer

Populära inlägg