I en lånad SAAB...

 Södermanland,,,,det vackra landskapet. 

Det finns något i det kultiverade landskapet som söver en och ger en ro. Det är en tung tystnad.

Jag skulle gärna vilja ha ett hus på en vacker plats med stora rum och ytor för mitt arbete, men som vanligt handlar allt om pengar. 

Vi har ju hus i Grekland, men tanken på att ha mina bilder där, i våra stenhus, känns omöjlig. Vinterns eviga fukt skulle driva mig till vansinne. Allt man har på väggen förstörs om man inte är där och håller värmen på en hög nivå.

Vi kör på de vackra vägarna, jag kör med nervevad ruta. Det är typ det häftigaste som finns. Känna vinden och lukten från Naturen.

Det spöregnar, slagregn, spelar ingen roll. 

På natten sover jag som en stock. Det är som på Naxos, mörkt och tyst, en hemlig grotta.

Fråga mig vilka tankar som drar genom mitt huvud. Inga. Jag är helt tom numera. Rensad.

Det är ett bra läge. 

Ser på Jeff Beck där han spelar  Vinnie Colaiuta, Tal Wilkenfeld och den underbara Pianokillen Jason Rebello,,,fy fan vilket tryck. Det är helt absurt hut bra musiker de är. Rent mästerverk.

Jag kommer att somna ikväll också, hoppas på slagregn och en skön måndag. 

Kommentarer

Populära inlägg