Hemkomsten,

 


Så, halv elva i huset, två fläktar går, det var svettigt sista biten, lite trött, tar bilen och kör upp i bergen, kör in i Halki, alla skriker och tjoar då jag kommer. Yannis sitter med två brudar vid ett bord, folk kommer fram o hälsar, sätter mig ner, äter en middag med brudarna o Yannis, två unga roliga tjejer, i trettioårsåldern, musiker, sedan åker Yannis och Tjejerna til Cykladia, jag till huset. Katten Skopan möter, ser lite luggsliten ut, får mat och skinka, hon blir smalare på sommaren, och var full av taggtörnen. Måste jag ta bort. Lilla Gumman, min älskling. Huset ser fint ut, behöver lite städning i morgon, men sedan är man nog på banan, mysigt. Går ut på verandan, lyssnar på  vinden och Skopan dyker upp. Jag tar med henne in, hon får ligga på min mage och kurra. När vi somnar är det natt ute, svart och fläktarna väser tyst då de sprider svala vindar i rummet.

Kommentarer

  1. Καλά να περάσεις Μάκη.
    (Låter härligt. Ha det så bra Micke. 😊)
    Sonja

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg