19 juli

 

19 juli

På väg mot Stockholm med SAS. Jag snodde tre platser själv direkt då jag såg att det inte var fullt.

Svalt i planet, varmt som fan utanför i Aten.

Middag med Olivia. 

Hon säger: Jag måste äta kött, jag har magrat av. Är för nervös.

Hon har en ny älskare och sagt upp sig på jobbet.

Hon tar kyckling och jag Kleftiko.

Natten är varm och på krogen mitt emot är det halvtomt.


På morgonen ställer jag ut mat till katten och sedan åker jag.

Det är alltid så märkliga känslor, trött, deppig, kåt, sorgsen, 

men aldrig lycklig, kvittrande.

Hatar att resa. 

Den här resan trotsade alla tidigare. 

Vi är på en ö, det är knallhett och folk kånkar på resväskor som är som sommarhus var förr. Jag har tidigare konstaterat att allt blir större. Vi blir fetare, vi bor större, solskydden expanderar och hela tiden växer vi åt alla håll.

Nu är det resväskorna. Den ena kärringen efter den andra ser förvånad ut då tjejen som väger väskorna säger att den väger tio kilo för mycket, eller sextio kilo för mycket och att övervikten kostar 3500 kr osv, och det är inte bara en, flera stycken och på planet baxar dom på handbagage som aldrig kan ha varit handbagage, alldeles för stort.

Så drar planet  iväg och jag ser att minst tio väskor står kvar på plattan. Det lilla planet pallar inte att starta med hur mycket vikt som helst.

Fick en del idéer då jag såg McCabes grekiska bilder från femtio och sextiotalet. 

Jag gör en egen utställning i A3-ramar. Femtio bilder, det måste gå.

Jag har en del utställningar att göra.

Grekland,

Katter

Retro 

Stockholm


Alltid skönt att gå från Medborgarplatsen, 200 meter hem till lyan och kärleken. Just den biten är ett rövhål, händer mycket, men det är kul.

Det börjar regna. Jag fryser, tappar upp ett varmt bad.

I morgon mot Skogsnäs och deras jubileum.

Kommentarer

Populära inlägg