Om konsten att berätta en historia 3


Mitt mål har egentligen aldrig varit att jobba för nuet, mer för att skriva historia. Det är enklare att ha ett sådant perspektiv, man får mer tid på sig. Jag har nästan aldrig gillat att göra jobb, eller rättare sagt: Jag har aldrig gillat att göra beställningsuppdrag eftersom det aldrig blir som jag vill. Jag vill vara på mitt sätt, hela tiden.

För mig har det alltid handlat om att vila blicken på något. Någon sa att jag har skarp blick. Det kanske stämmer men jag tittar, låter blicka glida in i en annan människa och har man tur så kommer deras blick som en fisk på en hulling. Den glider tillbaka in i mig och då vet jag att vi båda är hemma.

Svårare än så är det inte. Precis som om det inte skulle vara svårt nog.




























 

Kommentarer

Populära inlägg