I väntan på måndag, igen...


Både min fru och jag har lite ont i halsen. Det är ACn som vi  envisas med att använda just nu. Det är en tråkig dag idag och tråkiga dagar får jag alltid problem med synen. Jag kisar som fan. Går och ser ut som en katt på jakt, siames. Inte kul.

Läser DN, ibland har de så konstiga artiklar så man inte tror det är sant. De har några krönikörer som är direkt urusla, några unga, ganska nya. De kan ägna en halv sida åt att skriva om hur svårt det är att skriva. Men för fan, det är ditt jobb. Skriv och knip käft. Idag var det två underligheter, Strages artikel om KFC, jag är ganska säker på att det inte var produktplacering men hela artikeln var en sida reklam och produktplacering. Fanns det ingen chef hemma som kunde ha plockat bort tramset? 

Nästa grej som jag med mina kisande ögon läste var artikeln om Adelsons son. Jag kan fortfarande inte förstå om det var ett dolskt angrepp på en aningslös ung människa. Hela artikeln var ju typ som en selfie av värsta sorten på Insta, ett slags orgie i en aningslös överklassdumhet. Det gjorde lite ont i mig för killen framställdes ju som om han inte hade alla hästarna i stallet. Man ska nog vara lite mer försiktig med sådant.

Covid, ska jag säga ngt om Covid. Det går skitbra för Sverige och jag är otroligt less på alla människor i min ålder som tjatar om sin isolering. Men för helvete, gå ut och träffa folk. Det finns ingen anledning att inte umgås. ska du sitta i en garderob tills du dör? Använd huvudet, ta en risk och det kommer att gå bra och går det inte bra, okej, då är det så. Livet är ingenting man kan spara på. Man måste leva som om varje dag är den sista.

Jag kisar. Mitt problem just nu är vårt avlopp. Ja, kan ni tänka er. Vårt ena avlopp. Jag skulle behöva en smart person som kan fixa det åt mig. Du får bo gratis en månad i vinter, sköta katterna, Jag lovar, det kommer att bli bra.

Jag kisar ännu mer. Ingen bra dag det här. Måste nog ta en kaffe, komma på andra tankar.

Slutligen. Det nya Facebook ser ju för fan helt vedetvärdigt ut o funkar så dåligt. Norde gör om sin hemsida, totalt fiasko. Varför gör man nya grejer som inte är bättre än de gamla?


Kommentarer

Populära inlägg