Om konsten att berätta en historia 2


En fråga om tid. Jag märker ofta när jag är Mentor, eller har workshop, att fotografer springer omkring för att ta den perfekta bilden. Jag gör något annat. Jag söker tiden och närvaron. Klart man vill en bild ska hänga ihop i kompositionen men framför allt söker jag känslan o berättelsen. Ett sätt att få det att fungera är kanske att vara fotograf, alltid fotograf. Ungefär som att andas. Jag tror för många blir fotografer då de tar fram kameran, ungefär som då man går ut med hunden.

Jag tror inte på det. Jag tror på att andas bild, att inse att bilden finns överallt och att det gäller att göra sig mottaglig, andas fotografi. 

Här en samling bilder som jag bara plockade ur min hårddisk. Ytterligare en massa historier som inte blev berättade. 































































 

Kommentarer

Populära inlägg