Breakdown


 Kom till Stockholm för att testa min kropp. En gång om år får jag göra det pga mina operationer. Alla värden på topp.

Det var det positiva.

Sedan blev det totalt breakdown.

Vädret, 8 grader, småregn och storm.

Alla människor, räknade på morgonen, 12 stycken mötte jag.  Tio gick med snöre i huvudet, glodde i en mobil. Det kunde komma tre tillsammans och alla gick o glodde i en mobil. Alla ser likadana ut, alla ser likadana ut. Jag upprepar det. Alla ser likadana ut. Alla utstrålar samma sak.

Blir galen. Värre än så. Deppig.

På fiket, 90 procent sitter med en mac framför sig. På fiket får man märka vissa bord med Icke datoranvändning. Jag upprepar: Icke datoranvändning vid detta bord.

Ska jag ta det en gång till? 

Är detta det nya livet? Jag vill inte vara med om det.

Var tog det vägen, detta med blickar, skönhet, sex, lust och närvaro?

Det stormar ute, det var 8 grader, det småregnade.

Det är inte det värsta. Det värsta är den totala konformismen. Alla ser likadana ut.


Kommentarer

Populära inlägg