En Naxoseftermiddag



Min fru åkte till havet. Jag till stan, hängde med Portugalvännen. Vi kom snabbt fram till en sak. Livet är bättre med en kvinna, än utan. Sedan snackade vi om vikten av att hålla på. Vi var ganska överens och sedan åkte jag till havet och frun medan han spankulerade vid hamnen.

Senare ökade vinden och jag försökte måla en dörr och laga en toalett och Gud var med mig. Plötsligt fungerade toaletten och jag slapp det och dörren fick jag ordning på också. Sedan blev det siesta där min fru påstod att jag inte kan sova siesta eftersom jag rör mig hela tiden. Dvs, väcker henne.

Jag fattar inte vad hon snackar om. Hade en vansinnig dröm där jag klev på ett pendeltåg mot stan men det gick hela tiden från staden. Finns det något att hämta i drömtydning där?

Livet är  ju till för att levas. Man kan ju inte bo för att tex ha bra sjukvård. Jag vet att det är viktigt att ha bra sjukvård, men kan man  välja liv utifrån det? Kan man inte välja liv för man vill ha liv?

Ja, så går det på.

Populära inlägg