Det finns alltid en kopia



Är det här en dagbok eller något annat? Fullmåne och satan vilken ångest jag fick inatt: drömde en så grym mardröm men till morgonen hade den sköljt bort då jag gick ut på en snabbpromenad, men lika förbannat var makterna emot mig.

Öppnade kylskåpet och ser att lergrytan har fått en spricka i botten och den goda såsen ligger på golvet, efter det faller glasskivan i öppna spisen i golvet och går sönder,,,okej, världsliga ting, går o handlar men på vägen hem öppnar sig korken på tändvätskan och den sprider sig över tomaterna som lär vara eldfängda framöver. Telefonen ringer och Mike vill jag ska komma ner och se om vi kan besikta min bil utan att ha papperen som befinner sig i Aten, de går dock inte och för att trösta mig köper jag en kebab till lunch, en kebab där botten plötsligt går ut och min svarta skjorta blir vit av olika såser.

Sedan börjar det regna i fem minuter och tvätten som nästan var torr är blöt igen.

Bilderna är bortglömda Naxosbilder, från den tiden då vi bodde i ett hus från 1200-talet och hade flera meters takhöjd och gungande golv.

Populära inlägg