Zlatan om akademin


Jag fattar inte? Är jag den enda som hört Zlatans snack om Akademin. Efter att ha misslyckats med att rädda laget igår. numera räddar Zlatan lag, så fick han frågan om Akademin av en amerikansk journalist med svenska rötter.

- Zlatan vad tycker du om det som händer i ditt hemland, med Akademin?

- Zlatan är ett lejon, Zlatan äter akademier,,Zlatan måste vila lite mer, Zlatan har rest långt för att rädda det amerikanska landet,,,

Det var en fascinerande presskonferens. Nästa steg är ju givetvis, efter att Zlatan tuggat i sig akademierna, återgår till att vara sur på Jenkarna som inte förstår honom, Lejonet.

Det händer onekligen grejer hela tiden.

Så är det. Himlen över Årstaviken lär vara blå med de rätta toxinerna iblandade. Jag säger inte att jag har lösningen, men hur det ska lösas med bostäderna, det bostadsrättsliga haveriet. Kanske skulle fråga Zlatan.

- Zlatan, hur ska vi lösa bostadskrisen i ditt hemland?
- Zlatan är ett lejon, Zlatan äter hyresrätter. Zlatan köper hus och kyrkor och öar

Vi lämnar Zlatan där, lite ledsen över att han inte lyckades rädda den landsända som han numera bor i. Själv funderar jag på färgen över Årstaviken och Peter Sagans snygga vinst igår.

Bilden? De som aldrig kom till skinnsofforna i Akademin.

Populära inlägg