Sista veckan på Il caffé

Jag går förbi Il Caffe, kollar mina bilder som hänger på sista veckan. Den vecka som nu kommer. ser att DN skriver om det jag skrev om igår. Hur locals i Lissabon har svårt att bo kvar pga turismen. Det är för bedrövligt helt enkelt. Allt som är bra, småskaligt, typ hyra ut sin lya, blir snabbt big buissnes. Hur många på Söder lever på att inte bo i sina lyor utan har skaffat sig några lägenheter som man hyr ut hela tiden.

Det är fan helt värdelöst.

Inte blir det bättre av att ett hotellrum kostar uppåt en tusenlapp per natt, eller en taxi från Medis till Centralen, typ 300 spänn. Världen har fan blivit hopplös.

Nej, jag ska inte deppa, men det är lite tungt att komma tillbaka i form. Vet inte vad det är som tar emot, kroppen vill liksom inte riktigt, men man får inte ge sig. Tog fram cykeln o kolla men jag får ju inte börja cykla förrän i juli, hm,,,får bära sten i en ryggsäck på dagarna och gå i alla trappor man ser.

Magnum har gjort en serie med Fujifilm, den är bra och inspirerande, HOME; men också förbannat irriterande. De gör löjligt mycket reklam för kameramärket, det riktigt stinker och sedan blir jag lite förvånad, att av17? fotografer är två kvinnor. Det känns inte schysst, rent bedrövligt vill jag nog säga. Alla fotograferna är bra, inget ont om dom, men hade man inte kunnat schyssta till deltagandet lite jämnare könsmässigt?

Det hela finns på Utube, men jag känner mig både  irriterad och inspirerad då jag ser det hela, men som jag säger: Löjligt dålig könsfördelning och löjlig produktplacering.

Kolla på Morse igår, den yngre. Det brukar ju vara en serie som man lugnt sover sig igenom men nu jäklar, det var strypningar och skott i ryggen. Höll på att skita knäck i soffan. Så, man vet aldrig, vad som helst kan hända men annars är det väl som vanligt på Valborg, hopplöst väder, kallt och jävligt.
Trevlig helg.




Populära inlägg