Hemma, borta

En sak som har slagit mig är vikten av att fotografera sitt hem. Det här är min gamla lya på Erstagatan, en tvårummare med balkong och öppen spis som jag älskade. Tyvärr så skulle den ju renoveras och jag hade inte råd att bo kvar, men jag har lyan på bild.

Alltid något!

Jag har ju på kort tid först opererat min prostata, 14 febr,  och precis en månad efter det var klart så hittade dom en stor cysta på njuren och så blev det en operation till i början av april. Prostatan opererade jag för att den innehöll prostatacancer och jag visste att en dag måste jag operera den. Jag gamblade i fem år innan jag gick in på operation.

Sedan hittade dom cystan på njuren. Det var väl inget alternativ men då jag kollade mina journaler och läser på så ser jag ju att min njure hade bra värden innan operation så jag hade kanske kunnat gambla med den några år också men hade den spruckit på Naxos så hade jag dött, så nu blev det operation.

Jag säger inte att det var en tripp på beachen att gå igenom två operationer på sex veckor, det sved som fan, men det var också en intressant tid.

Allt detta kan man läsa om i min lila bok som jag la ut på www.minprostata.blogspot.se

Min vän i Portugal satte mig på tankarna om varför vi håller på med det här?

Fotograferar, skriver, osv, o jag kan bara säga så här: Det är det enda jag vill göra och det är det enda jag kan göra. Och jag älskar det.

Jag har ibland tänkt tanken på ett fast jobb, bra lön osv,  men inte ens om jag fick 200 000 kr i månadslön skulle jag vilja ha ett fast jobb. Jag skulle helt enkelt inte stå ut med det. Jag skulle tycka livet var ett helvete dag ut och dag in och skulle aldrig vara lycklig.

Nu tjänar jag inga pengar men jag är lycklig och för den som undrar så verkar både prostatan och njuren vara i form, så jag gamblade och jag tror jag vann och som sagt kolla på www.minprostata.blogspot.se


Populära inlägg