Punktime

Igår kollade jag på den underbara punkdokumentären som Kristina Lindström och Kristian Petri gjort. Jag har äran att få vara med på ett hörn, med några bilder, men jag sitter också i bild, 2,30 från slutet på första filmen. Jag upptäckte mig själv där. Lite roligt faktiskt.

En underbar film med Lars Sundestrands, Hatte Stiwenius fina bilder,  Anders Petersens från Röda Rummet, ja, mycket fint och en kanonfilm. Kolla på SVT play... sedan var jag själv in och kollade vad jag gjorde på Punken, inte så mycket, jag var någon annanstans, kanske i Spanien, kanske på Mullvaden, hittade en del kort, men det finns fler bland neggen, men kolla filmen som är kanonbra.











  Anders P och Britt












                               Hatte Stiwenius




Jag gjorde ingen större djupdykning i Punken, men märkligt nog var jag med om alla de häftiga grejerna på Jarlateatern, Ramones, Oasens ockupation, Bal Palais och alla banden, stället på Gögatsbacken. En fin tid, helt enkelt. Mina polare, Hatte, Lars T, Lars S, Tommy Nilsson, Mats b och de andra som sysslade med musik och Schlager gjorde just musiken. Anders P gjorde sitt fantastiska reportage om Röda Rummet och jag gjorde väl bara ett nerslag på allvar och det var på Oasen och sedan gjorde jag ju några jobb på Brända Barn, ett klassiskt band och Grisen Skriker,,,

Populära inlägg