I det vitaste vita.


Vår katt Skopan, bevisar det jag vetat länge. Att vitt är vitt. Jag har länge känt sambandet mellan den vita fjällvärlden och den heta Naxossommaren. En slags det vitaste vita.

Den obarmhärtiga solen och den obarmhärtiga snöstormen. Olika sidor på samma mynt.

Jag handlar julklappar trots att jag inga skulle köpa men jag inser att båda mina barn, de vuxna barnen, behöver skärpa upp sin grundutrustning. Varför har inte alla kids en verktygslåda med hammare, spik, hovtång, osv,,,varenda gång jag ska göra något hos dom så tittar jag på en hammare med avslaget handtag, resten är borta. Hur kan man leva ett liv utan skiftnyckel,,,eller utan strykjärn eller utan första förband...

Det är ju rent förbannat hur dåligt rustade de är för livet. Tänk om bomben kommer, då behöver man ett strykjärn och en skiftnyckel, tro mig..ungar som flyttar hemifrån ska utrustas med köksgrejer och verktygslåda, nu har jag sagt det.

Annars då? Ont i huvet, var på Harvan igår och snälle Janne fyllde på mitt vinglas hela tiden. Sånt brukar straffa sig.

Populära inlägg