Zlatan o Volvo

Zlatan och Volvo? Vad ska man säga, blev en otrolig diskussion om rasism. Hur ska man förhålla sig till idiotrasisterna? Jag skiter i dom. Det är inte lönt att ödsla en sekund på dem. Volvo och Zlatan då? Jag gillar Volvo, fantastisk bil som spöar allt, har säkert kört hundra tusen mil med Volvo. Zlatan då, en kille som klassvandrat, blivit en ganska reaktionär överklasspojke, fantastisk fotbollsspelare. Ganska dålig lagspelare, ego, ego till max. Nu har han gjort en reklamfilm med Volvo. Okej, det tickar ner en massa stålar i hans ficka, i mina ögon helt ointressant. Om Zlatan gillar det så varsågod. Ganska harmlöst. Skidåkaren Svindal gjorde en reklamfilm om spagetti och Messi en för ett flygbolag. Alla lika ointressanta, massa trams.

Jag har lite svårt för nätet numera. Det är ofattbart hur snabbt och självsäkert man dömer ut folk. Jag tycker inte alls om det. Vare sig man heter Zlatan eller Nisse i Hökarängen som ska man ha lite försiktighet. Allt går för fort, och det är farligt att döma för fort.

Populära inlägg