Lars Epstein skriver fint om Johan Sundgrens bilder på Kontrast. Jag har inte sett bilderna, men det verkar vara ett väldigt fint reportage om de äldre, de äldre som vi alla kommer att bli. Rekommenderas.

Igår, i backen med gubbarna, var jag yngst. Den äldste 82 och sedan några 75-taggare. Och så jag, junior. Det är fint att åka med gubbsen. Varje år är det någon som faller av. Det är en slags sorg i det, men det är mäktigt att åka skidor då man är över åttio. Respekt, och inget annat.

Jag deklarerar. Det är viktigt också. Kanske viktigare än man tror. Det gäller att hålla koll på var pengarna går. En sak kan jag ju säga. Bil och det här elektroniska kostar, typ telefoner och bredband. Mycket mer än man tror. Jag tror bilen drar 35 papp om år och det elektroniska typ tusen spänn i månaden. Det trodde man inte, men så är det.

Katten sover. Min kära fru sitter hela kvällarna och kollar och yvar sig över hemlösa hundar hon ser på nätet. Och är det inte hundar så är det hus överallt. Jag bara tiger och säger inget, låter det passera.

Jag tänker fortfarande på Imogen Cunnighams bilder. Deras mäktiga lugn,deras ickevara, bilder som sticker ut så i vår tid där bilder helst ska vara superladdade hela tiden. Jag tänker mycket på det.

Populära inlägg