När ljuset släcks ner...

Skarpt läge. Ljuset släcks långsamt. Nu gäller det att stå ut. Jag tar fram en bild på min fru. Tittar länge på henne. Det är en av fördelarna med fotografi. Att man kan titta och känna. Jag kanske inte kommer att träffa henne på länge, på månader med lite otur. Jag kommer att titta länge på den här bilden. Den ger mig oerhörd kärlek.

Det blev skarpt läge i Sverige. Det är vansinnigt skarpt läge i Grekland, i Thessaloniki, fy fan, absolut inget att leka med. Vi fejsar något vi aldrig sett förut, inte i min generation. Något vi inte riktigt rår på. Vi får vänta ut det hela.

Jag tittar på bilden. Jag tittar på bilden som jag tittade på bilder förr. Man tittade djupt in i bilderna, för att förstå, för att se mer än det man ser och såg. Man väckte en längtan och man inbillade sig en massa saker. Det var helt underbart. Jag tittar och ser och längtar och förstår och inbillar mig. 




 

Kommentarer

Populära inlägg