2 jan 2020

Jag deklarerar. Ska lägga ner firman. Väntar på att få veta vad min slutliga pension blir. Kanske 10 000 kr. Det är bra, okej, man överlever, men givetvis minst fem tusen kronor för lite. Det blir till att mygla helt enkelt, hur fan har de tänkt att folk ska överleva annars?

Trädet, stod på landet. Noheden, ett ställe som jag gjorde en vacker bok om. Detta Noheden som var något fantastiskt. Ett litet soldattorp som jag älskade. Ett rum, ett kök, en katt och en fru, fantastisk utsikt  åt alla håll och bara en timme från Stan. Märkligt att vi gjorde oss av med det. Hade allt, men allt handlar om pengar, men det var ett misstag.

Jag publicerade igår bilderna från Bressons dans, o jag kan inte sluta tänka på människorna på bilderna. Det känns som om det är en annan sort än dagens. Ljusare, vänligare, nyfiknare, mildare, enklare, en sorts människa som kommer till mötes.


Populära inlägg