Tiden, tiden

Jag får tio mail om dagen med förfrågan om GDPR . Jag svarar ju inte på något och jag tror inte heller att just någon svarar på dessa mail. Och snacka om jobb för de företag osv som måste skicka ut detta trams.

Så mycket jobb för ingenting.

Valet, jag ser det redan som passerat. Vad är det som ska förändra saker o ting. Sossarna hade en historisk möjlighet att göra något, men varenda fråga av vikt har de ju sålt ut genom att vara totalflata och det här med att ha fingret i luften o fjanta runt kring flyktingarna har ju inte passerat smärtfritt om man säger så.

Tyvärr är det ju sossarna man har haft en slags hopp till, men det är ju meningslöst. Resten av partierna är ju också meningslösa, mest för att de kan inte uträtta något, förutom då alliansen som har jobbat friskt på att nedrusta allt.

Jag väntar nog på ett mirakel, att något ska uppenbara sig, men man lär väl få vänta.

Philip Roth dog. Mycket bra författare. Hans senaste böcker är väldigt bra, lättlästa. Han blev 85 år.

Han sa ju en grej som jag känner igen. Man arbetar, men inser också att 95 procent av människorna skiter fullständigt i litteraturen. Vad det gäller fotografin kan man säga att 99,9 procent skiter fullständigt i fotografin. Det är intressant att veta att man i femtio år sysslat med något som bara några, ytterst några, bryr sig om.

Tänk på det Ni.

Populära inlägg