8 minuter

Jag har åtta minuter på mig att skriva något. Åtta minuter.

Brorsan och jag på Skeppsholmen 1955. Brorsan ser inte nöjd ut. I bakgrunden huset där vi bodde och där Max Ström idag härjar.

Polarn försökte rycka upp en viss fotosajt med sina fina inlägg. Meningslöst, man kan döpa om den fotosajten till kamerasajten eller legosajten. Det finns en typ av män och de är extremt många som verkar förhålla sig till livet som om det var ett Lego. Legosajten.

Värmen kom och jag ser att Trumps fru har eget sovrum. Vad betyder det nu då Zlatan har kommenterat Akademien?

Nu har jag tre minuter kvar och kaffet är urdrucket.

Någon skrev igår och det har skrivits böcker om detta, att vi satsar allt på miljön, den tekniska biten, men att vi skulle konsumera mindre, det fungerar inte eftersom vårt samhälle bygger på att vi ständigt konsumerar mer, så det blir mer vinster.

Är det någon som ser den gordiska knuten?

En minut kvar. Då tänker jag på ordspråket: Brådska skymmer sikten.


Populära inlägg