onsdag, lillördag

Onsdag, vaknar upp som till semester. Känns skönt, kollar på Girot. De tre första etapperna gick i Israel, de fick mer än 13 mille euro för att flytta racet dit och det var helt värdelöst. En etapp var timmar genom ett ökenlandskap, kunde knappast vara tråkigare. Det är ungefär som de här värdelösa racen de kör i Saudarabien mfl,,,bara rakor och inga backar, totalt pisstråkigt.

Nåja, igår kom de till Sicilien och racet gick genom små byar och städer, helt fantastiskt.

Det här med Trump och Iran? Har inte israelerna börjat bli lite väl offensiva? De bombar ju på i Syrien också  och skjuter hejvilt vid sin gräns mot Västbanken. Jag var ju några gånger i Sydafrika med sin apartheid, men Israel var mycket värre och det lär ju vara ännu värre idag än då jag var där. Vilket fruktansvärt land, hur kan behovet av en viss religion vara så stark?

Det går en serie på Netflix? om IS, kollade ett avsnitt igår. Man baxnar. Hur kan välutbildade människor åka dit och lyssna på sådan sörja som de ledande pumpar i dom? Det är när jag ser sådant som jag inser att det nog är ganska kört att omvända folk, eller få folk att förstå läget. Jag vet faktiskt inte vad man ska göra åt total felprogrammering. Det är som vissa greker som tror att hundar har rabies. Hur gör man?

Kan någon förklara för mig varför de bulligaste och buffligaste typerna köper en kamphund medan bögar  ofta har en slags pekineser, någon slags råtta till hund? Förklara det ni?

Var jag elak nu? Det är väl trevligt ibland?


Populära inlägg