Medis och rädda Sverige och afghanerna


Jag gick ner för att plåta på Medis då Gruppen som skulle rädda Sverige skulle demonstrera mot de afghanska flyktingbarnen. Jag vet inte om jag skulle skratta eller gråta. Vilket gäng som stod där, omkring hundra personer.
Det är svårt att vara taskig mot folk men det här gänget var ju fan tragiskt. Det såg ut som om man stannat en buss och slängt av ett gäng halvalkisar, slitna, helt fördummade människor. Och några av de ledande var kvinnor som var ytterst arga och hatiska, men på något vis gick det ju inte att ta dom på allvar, trots att det är väl det man ska göra någonstans.

Är det här Sds bas? Hur fan ska man kunna snacka med sådana här människor. Jag skulle inte ens vilja dricka en kopp kaffe med någon. De verkade ju ha noll koll på det mesta.

I alla fall fick de vandra lite på torget och vräka ur sig en massa skit, typ, släng ut dom,,,vi hatar er osv,,men det kändes ungefär som en mygga som biter på en elefant och ändå vet vi att det finns så mycket sådana här tankegångar i landet.

Det enda jag  kände var en slags sorg över hur blir man så där och varifrån kommer dom och vad fan vill dom egentligen? Hela deras aktion var ju direkt patetisk hur du än ser på den.

Efter det gick jag till Nytorget där det var marknader, musik, folk av alla sorter. Kanske skulle de hatiska gått dit istället, köpt nåt gott att äta och försökt inse något om den mänskliga samvaron.

För övrigt, kolla mina bilder nedan. Var finns Framtiden och energin?




Populära inlägg