Vissa är piggare än andra. Såg Madrid vinna mot tyskarna igår. När jag är på landet blir inte mycket gjort, läser en artikel om att konsumera, en kvinna som köpte prylar för tio lakan i månaden. Jag undrar bara...

Själv lever jag efter skatt på en 13000 kr o då ska jag betala hyra osv , har bil.

Nu funderar jag på en iPad men fattar inte vad man ska ha dom till, hellre en riktig liten dator där man kan både skriva o arbeta med bilderna.

Jag drömmer om en ny kamera , 100s, som nu alla proffskompisar köpet. I den digitala världen finns det några hörnstenar, Canon s80, Canon g10, lx5, och nu fuji 100s , proffsens val. På den analoga tiden Leica m4, nikon fm, Leica m6 och nikon fe, sedan blev det stora klumpar o annan skit. Jag funderar oxå på om photoshop behövs längre? Silver efex löser ju allt man behöver, blir perfekt.

Nog om det. I Spanien går ekonomin ner och fotbollslagen faller. Hänger det ihop?

Kommentarer

Populära inlägg