Bröllopet och dagarna före

Mina vänner skulle gifta sig och de bad mig komma hem och plåta dagarna innan bröllopet. De skulle ha en fest och jag var inbjuden. Sådana saker kan man inte tacka nej till även om det inte blir pengar eller något annat. Det är bara en ära, en möjlighet och för mig en stor möjlighet att bli accepterad i det grekiska umgänget.

Det var inte mycket till ljus och alla rörde sig, skrattade och dansade och jag ville inte köra med blixt och pressade min Ricoh gr till 3200 asa, inbland 6400 asa för att slippa rörelseoskärpa, som jag ändå fick leva med då och då.

Jag tog en del reservbilder med min Iphone 5 och kvällen rullade på. Jag kom senare också att fotografera bröllopet, men eftersom jag bara var inbjuden som gäst, så plåtade jag det hela med min Iphone 5 telefon.

Förutom att jag hade en väldigt fin tid, att bröllopet var fantastiskt, så kunde jag konstatera att min Iphone 5 spöade min Ricoh Gr på alla plan. Efter den insikten så började jag plåta på allvar med mobilen.

Populära inlägg