Fricken och jag rullar lite


Det här är Fricken och jag som var ute o rulla en sommar. Jag cykla i måndags men det skulle jag inte ha gjort, hela systemet slog igen, blåskatarr och slut i halsen.Nej, nu bort med cykeln, på ålderns höst visar det sig allt mer att jag inte riktigt fixar då det blir kallare med andningen och kroppen. Man får acceptera sådant, man kan liksom inte slita ut sig för att ha kul.

Italien mot Sverige, man hoppas ju på vinst, men italienarna är så bra på att spela defensivt och sedan trycka in en boll då det behövs, men vi håller tummarna.

Vilken upprensning det är överallt efter #meetoo#  och det är ju superbra. Jag vet inte hur många ggr jag själv skrivit om det långt innan "meetoo#, men då man hör saker som " han klämde mig på brösten i matkön" så står det still i mig. Hur fan kan man ens komma på en sådan tanke? Känns ju helt galet om ni frågar mig och helt galet är det. Ja, det sexuella spelet är verkligen en tragedi för vissa och det handlar inte bara om makt utan även om detta vansinniga förhållande till alkohol som många människor har, att då man blir på fyllan så är allt man gör ursäktat, vilket det absolut inte är. Fylla är aldrig en ursäkt, det är bara ytterligare ett idiotiskt förhållningssätt till livet.

Vi håller på Sverige ikväll,,heja, heja...

Populära inlägg