Digitalkameror


Jag gick igenom hur många digitalkameror jag haft. Elva stycken sedan 2006. Inte dåligt. Eller kanske är det dåligt?

Vilken var bäst eller vilken tyckte jag mest om?

Min första camera, en Canon S80 är den som kommer på delad tredje plats. Skitfin kamera med bra motordrift och till och med en liten, liten sökare.

Sedan kommer på delad tredje plats min Fuji 100s, det som jag inte gillar är att den är för långsam bitvis.

På andra plats kommer min Ricoh  med det fasta 28mmobjektivet som lätt görs om till 35 mm. Grym kamera och blixtsnabb. Eftersom det inte finns någon sökare har jag satt på min lösa 28 mm leciasökare on top of the camera.

Första plats och ganska så överlägsen är min Panasonic GX80 med pannkaksobjektivet på 20 mm, vilket blir som 40 mm i levande livet. Fantastisk kamera. När jag ställt av allt digitalt trams på skärmen så har jag en blixtsnabb kamera, bra objektiv, skönt format och väldigt tyst. Det är också den senaste kameran men den håller verkligen måttet och kostar ingenting att köpa. Det går till och med att jobba med rawfilerna i kameran,,

Populära inlägg