Bilderna och livet



Det kan vara svårt att acceptera att livet är viktigare än bilderna, men hur man än vrider och vänder på det så är livet viktigare. Jag läser om Spanien och Katalonien. Jag har ju starka band dit eftersom det ett tag var som mitt andra hemland, älskade både Katalonien och Baskien och Andalusien,, men det som sker nu är ju bara för tragiskt. Och ännu värre är ju att jag inte kan ta ställning, mer än att jag tycker det katalanska och baskiska kravet på självständighet är direkt korkat. Jag minns tiden i Baskien och deras tjat om självständighet. Varför då? De är ju i princip lika fria i Spanien.

Jag brukar tänka på idiotpartiet som fanns förr som skulle befria Skåne från Sverige. Minns vilka korkskaft som drev den tanken, den där nationalismen är ganska äcklig. Jag är internationalist men där saker och ting måste regleras demokratiskt.

Det var länge sedan man hörde något om den grekiska krisen eller om Lundell....det betyder väl bara att det seglar upp något om Grekland när som helst och Lundell levererar en bok.... vi får se..

Bilden ovan är ju en riktig skitbild, nu har jag varit ute på gatan och plåtat i två dgr, absolut ingenting i kameran och då slänger jag allt. Det är så det måste gå till, slänga, slänga,, annars verkar bloggen gå bananas, närmare fyra tusen personer igår,,,märkligt, det är väl kattbilderna som spökar, sånt går hem.

Populära inlägg