New York


Jag kanske skulle skriva en blogg innan skidåkningen i Adelboden börjar. Läser just Mats Olsson, som skriver om NY i Expressen. Han har ju bott där en massa år,, denne Mats. Numera skriver han ju bra och man får lust att bosätta sig i NY, men förr ansågs han  ju som ett stort skämt, men skam den som ger sig. Efter tio är hittade han en egen stil.

Det är mycket med trakasserade brudar nu. Köln, Kalmar, Hamburg osv och den enkla sanningen är att alldeles för många män är en hög idioter. De klarar inte av att ta en pilsner och inte bli korkade. Nyktra vågar de inte säga ett skit, men med några öl innanför västen tror de att de kan göra lite hur som helst mot brudarna.

Det är bedrövligt, helt enkelt. Finns inget annat att säga. Jag har sagt det länge och jag säger det igen. Vissa kallar kvinns kärringar, deras egna fruar kallas kärring. Det är fan inte klokt. Brudarna kanske skulle kalla sina män kuken. Jag och kuken var ute igår och handlade på Konsum,,,väx upp för fan.

Jag kollade på Slottet, det där programmet  med Marika och Amanda och lite annat folk. Jag blir lite matt. Vi har blivit gamla, man inser det. Det är jobbigt, dessutom är programmet fruktansvärt. Pallar knappt att se det. Hoppas de får bra betalt. Det är ungefär som då Stenmark gick med i Lets dance,,,ja, så var han slut som idol.

Igår fick jag ett migränanfall i en tand. Satan, hela vänstra käften sprakade av smärta. Märklig upplevelse. På tal om brudar, kolla länken,  http://www.jaroslavkucera.com, det är bra bilder, men mycket prostitution. Han, fotografen, är lika gammal som jag, men han har levt i en värld där sexindustrin är eller var eller är, en slags vardagshändelse.

Tiden går, kvinnor får ta skit och män har mycket att förhålla sig till.

Bilderna är Frickens, bla med fotografen Larsen och sextiotal. Jag kan sällan komma förbi att sextiotalet och sjuttiotalet var mycket radikalare än 2015. Märkligt va?

Populära inlägg