Jag låter katten sitta på instrumentbrädan sista kilometern grusväg. Den ser ut som om den ska hoppa ut genom fönstret och dra, men han ligger kvar. Det är sol och gråmulet om vartannat. Svensk sommar alltså. Detta lagom, alltid detta lagom på den svenska sommaren om det inte är regn 97 procent av sommaren. I år dock, har jag begärt värme och sol, lite regn någon gång, för i sommar ska jag vara hemma och cykla runt i Nyköpingstrakten.

Touren startar på lördag, redan etapp två och tre blir tunga, kan bli lite avgörande. Spännande. Dagarna kommer att handla om att cykla själv några mil, sedan ligga framför burken och kolla på Touren. Nice och inget annat.

Jag har med mig lite arbete också, det får bli den sista delen av dygnet. Nu är sommaren här alltså. Katten har hoppat ur bilen, jag käkat kroppkakor,,,,dags att smörja kedjan och sätta igång, helt enkelt.

Populära inlägg