Skillnaden mellan Insta och Facebook

The cycling bag lady,,,, den här cykeln köpte min vän Thore senare, fin modell. Anyway, jag har haft en period då jag funderat över de sociala medierna. En sak som slog mig är hur värdelöst Insta är då det gäller att nå ut och få nya följare. Jag kör samma text och bild på Insta o Fejan. På Insta är det numera nästan omöjligt att få nya följare, jag har 2555 eller ngt liknande. På fejan över 3000, men då man kollar hur många inläggen når så kan det vara 500 på Insta, eller mindre, men på Fejan, i vissa fall långt över 5000 , så Insta är i princip helt värdelöst och hashtaggar ger ingenting längre, för kollar du på en hashtagg, typ streetphoto, så kommer dina bilder in bland en million skitbilder, helt meningslöst, så i alla lägen idag, om du vill nå ut, skulle jag rekommendera Fejan. Sedan är en massa människor oroliga för att Insta o Fejan har sagt att det ska ta betalt men det gäller bara om du vill ha ren reklamfri sajt, kör du på som nu så sker inget och ingen betalning, men det är ändå uppenbart att både Fejan o Insta är i gungning. Så, jag lägger upp bilder på Insta, men inser att jag får inga nya följare, men på Fejan tickar det in nya människor hela tiden och om man jämför hur mina inlägg når ut så är de flesta till mellan tusen och fem tusen personer på Fejan, medan det är löjligt lågt på Insta. För mig är det meningslöst att skriva inlägg som når 100 pers om dagen, bortkastad tid, då skriver jag dom hellre på min blogg, dvs här, för hit kommer folk aktivt. Nör jag skrev som mest på bloggen hade jag i snitt tusen pers om dagen, nu är det mindre, mellan 350 och 700 i snitt, ibland 1000, men det är äkta läsare och tack för det,,Nå, i väntan på något nytt så kör vi på,, för övrigt är det intressant att så många tycker jag är mycket bättre på svartvitt än färg, så jag får väl köra färg, men har ni någonsin hört eller sett ngn fotograf som blivit tillsagd att sluta med det han gör, typ sluta med färgbilderna? Jag la upp färg för jag tyckte det skulle vara kul att se hur det funkade, men svaret på det är och var att det funkar inte. Färg fungerar nästan aldrig, i alla lägen är svartvitt oftast bättre,,sorry to say ,ha en bra dag.
 

Kommentarer

  1. Fotosidan publicerade precis en artikel om att Facebook inte fungerar men att Instagram glr det. Bloggar funkar väldigt dessutom. Innehållet i artikeln torde intressera dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, o jag är väl överens med det mesta som skrivs där. JAg tycker till skillnad från de flesta att Facebook går bättre än Insta, för på samma inlägg når jag ut till typ 5000 personer och på Insta kanske fem hundra, max tusen och det beror på Instas inställning till bilder. Så, jag kör allt , blogg, Insta och Fejan o når i normalflall då kanske 7, 8000 pers på ett Inlägg men det som är roligast att göra är bloggen, sedan Facebook i sist Insta,

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg