Cykling, kärlek och lite bilder

Jag kollade på min Insta igår. Det är omöjligt att få den att öka. Jag har mina 2158 följare, och det harjag haft nu i flera månader. Det kommer till någon då och då och sedan försvinner dom. Varför är det så? Med tanke på hur mycket jag publicerar mig så borde det vara  en stadig ökning?

Snackade med min polare Biggan om det. Hon var inne på samma sak: Varför står det helt still? Och hon levererar ju fantastiska saker hela tiden.

Är Insta dött?

Går till Fejan, samma där Har över 3000 följare, varför ökar det inte heller där? 

Okej, har man blivit tråkig? Hittar man inte ny publik? Varför i så fall?

Jag känner ju allt mer att det jag gjort, har jag gjort. Det lämnar jag till Historien, jag har kopierat kanske 150 bilder, mitt livsverk. Det är klart. 

Sedan har jag mina texter. De är också klara.

Nytt. Inget av det jag gör numera håller måttet i jämförelse med det gamla. Så är det bara. Det gäller inte bara mig, det gäller alla fotografer i min ålder. Vi sysslar med meningslös upprepning. Inget fel i det, men man kanske skulle göra något annat istället, kanske skulle bryta nya marker de sista åren?

Cykla, kärlek och skriva en blogg om att cykla, leva och skita i att ha några krav på bilderna? 

Bilden? Nina utanför Mullvaden 1978. Hur länge har man inte hållit på?


 

Kommentarer

Populära inlägg