Rain is coming











 Rain is coming. Det ser ut som svart bläck i horisonten. Det är välkommet efter flera månaders torka, heatwaves och sommarplåga. Efter regnen kommer det gröna, explosionen av grön, fuktig djungel.  Jag kollar min vyer, älskar vyerna. Trodde aldrig jag skulle komma dit, men Strömholms bilder lärde mig något, att man kan uttrycka så mycket utan att plåta människor. Hans murar, tecken och framför allt hans hus, han ville ju gärna vara arkitekt, men hans ena son fick den genen, blev arkitekt. Något dröm och längtan måste ha överförts. Det svarta bläcket glider fram över himlen, jag går ut och upp på taket, tar ner tvätten, Man får tvätta och torka mellan molnen. Det är naturen som bestämmer, sätter villkoren och det är något man kan lära mycket av och om.

Kommentarer

Populära inlägg