Det svåraste: Att hitta en väska.

Det svåraste med att fotografera är ensamheten. Det är svårlöst, men ett annat, ganska löjligt problem är kameran, var man ska ha den. Vi har gått från stora till små, från Nikon och Canon, över Ricoh och ner till de minsta lättaste, helt enkelt för att man står inte ut med att bära något jävla kameraväska.

Jag har inte köpt en enda kameraväska på tjugo år, skulle aldrig göra det, men små snygga väskor, visst, och ändå fungerar dom inte. Och jag har bara en kamera, en Pansonic gx 80, en liten sak men en liten zoom, 12, till 32,, 24 till 64 på en vanlig gammaldags kamera. Det är allt och så har jag en mobil och ett vikt A4-papper  och en penna. Thats it, jag nekar ta med mig mer. oftast blir det bara mobilen men om jag nu har den där kameran, var gör jag av den. Hänga på axeln i ett skosnöre, nja, runt halsen? Aldrig, det värsta jag vet, ett tag  hängde jag den som Araki, på ryggen, men det funkade inte, i jackfickan. Ja, i jackfickan eller i bakfickan på jeansen, tyvärr inte i bröstfickan, är för tung och vrider skjortan så man ser ut som en dåre.

Det är alltså kombinationen av snabbhet och bekvämlighet vi snackar om,,,så det blir jackfickan, men just nu är jag sugen på att köpa en väska som jag inte använder,,hahaha, bortkastade pengar.

Folk snackar om sina ljusstarka gluggar, min börjar på 3,5 och är dålig där, behöver komma upp till 4,0 , helst 5,6 eller 8, för att bli bra,. Jag plåtar allt inomhus på 3,5 , fattar inte varför folk köper gluggar som kostar 25000 kr,  jag har stabilisering i kameran, det ger ca tre stegs exponering eller tid, så jag kan ha 60 i tid och 3,5 i nästan vilket ljus som helst och 3200 asa iskruvat, det sägs att jag kan köra 12800 asa, men det känns fegt, amatörmässigt, max 3200 på digitalen och sedan kan man i kolsvart källare krypa ner till en 15del i tiden... no problem, men nu var det väskan, som inte köptes,...nog om det
 

Kommentarer

Populära inlägg