september..


 September,,, min fru sa att jag hamnat i förnekelsens tid, eller för att uttrycka det konkret, bortförklaringarnas tid. Jag har helt enkelt hamnat under nivån, där det inte är roligt att träna längre, eftersom jag inte gjort ett skit sedan april. Jag skyller inte ifrån mig, men värmen, den otroliga värmen i somras gjorde att jag tappade lusten på alla rörelser och priset blev ett eller två kg på magen

Så ser jag på Eurosport, Vueltan, 28 grader och kommentatorn säger att det är en skön temp att cykla i. På Naxos hade vi mellan 35 och 40 hela sommaren. Lite skillnad dock, men jag tycker ju 28 är varmt också, men som sagt, man får skippa undanflykterna om det ska bli något.

Neflix, Michael Douglas och andra fräsarskådisari Kominskys Method, något av de bästa jag sett om manligt åldrande. Alla var yngre än vad jag är nu ( 72) , de var runt 66 till 70 och de var alla väldigt skröpliga men just hur de hanterade all skit som kommer med åldern, cancer, demens, livets ändrade skalor, otroligt vackert och så enormt roligt och sorgligt. 

Jag inser på något vis, att nu då jag gör klar alla mina bilder att jaghar levt och arbetat ungefär på samma sätt hela livet Social, ickesocial, på samma gång. Jag hittade också en hög med analoga printar. Egentligen skulle jag kunna ställa ut bara dom, de är i en sådan egen klass så det är sjukt i jämförelse med de digitala utskrifterna. Det går inte att förklara, det är närmast en religiös upplevelse. 

En annan insikt jag har att nog kan jag fotografera tills jag dör, men det är i texten jag har min framtid, så enkelt är det. Men, det där med de analoga printarna tog nästan knäcken på mig eftersom det inte är riktigt roligt att fortsätta fotografera då man ser hur uselt utskrifter förhåller sig till det analoga. Ett sätt att gå är ju att plåta på film, göra snygga printar, hålla ner produktionen, se sig själv som konstnär. Det går helt enkelt inte att göra utskrifter som matchar de analoga bilderna. Det vet alla som startade i det analoga. 

Det var en insikt. En annan var att jag måste fortsätta träna, eller börja, kanske man ska säga. Det småregnar ute, då kan man väl inte cykla,,,eller? 

Kommentarer

Populära inlägg