Om teknik




 Om teknik. Jag får ofta frågan om teknik och eftersom jag har mycket mentorer och workshops så kanske jag ska svara på frågan om hur jag gör.

Det första och viktigaste, låååååångt innan man snackar teknik, är att bilden har en känsla, en slags närvaro, berättar något, efter det kan man snacka om teknik.

Nu är den enkla sanningen att digitala kameror och mobiler har redan perfekt teknik.Man behöver alltså inte snacka teknik. Man behöver bara plåta och infria det jag skrev ovan om känsla osv

Jag plåtar jpg, svartvitt direkt i kameran och gör mina bilder i Silver efex pro2, det är allt, superenkelt, o och du plåtar med mobilen, plåta direkt i svartvitt eller gör om bilden i mobilens  bildprogram. Det är hur enkelt som helst.

Sedan kan folk snacka ihjäl sig om teknik men det handlar som nästan alltid om att de vet inte hur man tar en bild, hur man berättar,,,

Kommentarer

Populära inlägg