Days in the red sand...spanish song







 Den spanska drömmen. Vi har drömmar men det är inte samma drömmar hela livet. Det komplicerar saker och ting. Det betyder att man måste genomföra drömmen innan den runnit bort av sig själv.

Det finns ett bra uttryck: Om man gör något, blir det något. 

Det är nog grunden till allt arbete.

Det andra är att inte oroa sig. Det leder ingenstans heller, men är svårare att klara av.

På flyget ner bytte en ung kvinna strumpor och tittade på mig samtidigt. I princip kan man säga att hon klädde av sig inför min blick. Hon log lite och sa: Jag har underbyxor, så oroa dig inte,,,,,

Det kan man kalla något också.

Det finns folk som plåtar en lyktstolpe framför en gräsmatta och tror att det ska inspirera någon. Det kräver en jävla djupanalys för att komma någonstans inför sådana bilder. En gång visade en snubbe mig tio bilder på garageportar. Måste erkänna att jag var svarslös. Alldeles för många frågar för mycket. Är det här bra? En sann artist håller inte på med sådant löjl. När man visar något visar man något o i samma ögonblick kan man vända ryggen till. Det är som med gilla på Insta o Fejan, De betyder inget eftersom det inte finns någon norm för vad som är bra eller dåligt eller trist, eller,,,,

En sann artist gör något, sedan blir det något och resten får historien ta hand om.

I Grekland blåser vinden hårt. Det är höst överallt. Det kan vi inte göra mycket åt. En gång var Spanien mitt andra hemland, framför allt Baskien. Ett land att älska, ett land i norra Spanien och södra Frankrike omgivet av hav och delat av en bergskedja, ett land där jag ofta passerade på mina resor. Om jag skulle rekommendera någon något så är det att köra från Baskien, över bergen, de röda, de döda byarna och köra hela vägen tills ni kan vika av ner mot Barcelona. Det, är något jag kan säga att man aldrig glömmer.

Spanska bilder. Spanska minnen. Spanska ärr. 

Kommentarer

Populära inlägg