When the heat comes on.....


 Det är sydlig vind, 37 grader. Jag sitter på min arbetsplats, utomhus, under pergolan.

Det är en vacker morgon, stängde luckorna för fönstren, drog på ACn på 17 grader en timme. Sedan har jag svalt i huset till kvällen. Då öppnar jag luckorna, sätter mig utomhus och tittar på bergen.

Gick ner på fiket, ett av dom, la upp mina  50/70 kopior på ett bord och visade Alexander och Alex. Turisterna runt omkring kom också och tittade. En frågade vad jag tog för en bild, 1000 euro, tio tusen svenska kronor. Han var från Tyskland.

Sedan sa jag: Just nu säljer jag en bild för 100 euro, tusen kronor.

- Jag köper en, sa Tysken och plockade fram 100 euro.

Sedan gick jag vidare hamnade hos Petros, som också ville köpa en bild. Hans fru stod bredvid och tyckte det var en bra idé, så jag ska komma tillbaka ikväll och inkassera pengarna. 

Sedan hoppade jag på scootern och körde hem, satte mig på min arbetsplats och skrev lite mer om livet.

Kommentarer

Populära inlägg